آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

فیلم زودپز

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۰۲:۰۲ ق.ظ

یادداشت من در روزنامه‌ی فرهیختگان در باب فیلم "زودپز" رامبد جوان.

https://farhikhtegandaily.com/page/258224/

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۲۵
حدیث ملاحسینی

نظرات  (۱)

در ساختار طنز روایتهای خیلی خیلی قویتری از دهه شصت ایران داریم مثل نهنگ عنبر و یا فسیل.

که واقعا فیلم زودپز از آدم بی استعدادی مثل رامبد جوان در برابرشون هیچ حرفی برای گفتن نداره. 

زودپز ۹۰ درصد فیلمنامش برمبنای توهین (توهین سخیف) بنا شده و این توهین به گذشته ی ایران، ترکشش به خانواده ی نسل قدیم خودمونم خورده؛ مثلا کجا؟ مثلا اونجا که محسن تنابنده که خانومش مرده، با دهن باز داره غذا میخوره و صحبت میکنه و در حال به هم زن ترین حالت در حالی که داره غذا از دهنش بیرون پرت میشه، زنهای چادری رو مسخره میکنه و میگه خدا زنمو لیامرزه ولی درواقع عاشق دختر عموی زنم مهری بودم وقتی چادر رو گوشه دندونش میگرفت شعار میداد مرگ بر شاه. این صحنه ی تنابنده به قدری منزجر کننده و توهین آمیزه که شخصا همون لحظه دوست داشتم سالن سینما رو ترک کنم. 

البته توهین های رامبد جوان تو این فیلم بیشتر از اونکه سیبلش خانومهای چادری باشن، آقایون بودن. سه نقش اصلی مرد این فیلم یکیشون آدم سالمی نبود. از قدرت هیز صیغه باز بگیر تا سیروس و نوید محمد زاده که همش چشمشون غیر زن خودشون دنبال زنهای دیگس.

درواقع رامبد جوان زندگی شخصی خودش رو که هی زن طلاق داده و چشمش دنبال زن بعدی بوده رو در این فیلم از یه بعد دیگه نمایش داده و خودش رو به عنوان نماینده ی مرد ایرانی معرفی کرده :))

پاسخ:
جالب بود که اون صحنه توهین‌آمیز رو توصیف کردین. واقعا فیلم از هر نظر مزخرف و آشغال بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی