آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

تغییرات محافظه‌کارانه

پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۱۴ ق.ظ

تا قبل از ۲۵ سالگی می‌گفتم چقدر خوبه که آدم از صبح تا نصف شب بیرون باشه و پدر و مادر و هیچ احد الناس دیگه‌ای به آدم زنگ نزنن و هیچ سراغی نگیرن. این یعنی عین آزادی و خوشبختی و نبود مزاحمی که بخواد محدودت کنه. ولی الان با ۳۰ سال سن، وقتی بیرونم و پدر و مادرم باهام تماس می‌گیرن و جویای احوالم می‌شن، اول احساس خوشبختی می‌کنم که توی زندگیم دارمشون و بعد احساس خوشحالی می‌کنم که برای دو نفر انقد عزیز هستم و از همه مهمتر، احساس امنیت و آرامش می‌کنم که به خانواده‌ای تعلق دارم. 

سِیر جالبیه، خیلی جالب... که یک زمانی بی‌تماسی رو یه امتیاز عالی قلمداد کنی و در زمانی دیگه تماس رو یه موهبت بی‌نظیر بدونی. 

الان بی‌تماسی رو معادل این می‌دونم که برای هیچکس مهم نیستی و اصلا برای کسی اهمیت نداره که کجا هستی و چی کار می‌کنی و این غم‌انگیزه. حتی اگرم یه جور آزادی و عدم محدودیت رو با خودش به همراه بیاره ولی یه آزادی غم‌انگیزه بی‌شک.

 فکر نمی‌کردم یه زمانی این حد از جابجایی مفاهیم و ارزش‌ها برام اتفاق بیفته. راست می‌گن که بعضیا با بالا رفتن سنشون بیشتر به اصل خودشون برمی‌گردن و محافظه‌کار می‌شن.

 

حدیث ملاحسینی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۲

نظرات  (۴)

برای من بسته به شرایط داره ...

بعضی وقت‌ها خوشحال میشم و بعضی وقت‌ها نه ..

پاسخ:
برای من اوقات خوشحالیش می‌چربه به ناراحتیش در حال حاضر.
۱۴ بهمن ۰۱ ، ۱۰:۵۷ علیرضا اخلاقی

می گن انسان در هر سال ۱۲ درصد از نظرات و افکارش تغییر می کنه، یعنی حدودا هر هشتو نیم سال یکدور کامل آدمیزاد عوض میشه. چه بهتر که خوبتر و درستر عوض شه.

پاسخ:
نکته جالبی گفتی.
به نظرم برخی تغییراتشون بیشتر و محسوس‌تره، اما برخی کمتر و سختتر تغییر می‌کنن و این به نظرم برمی‌گرده به ظرفیت پذیرش و قابلیت بازبینی هر شخص.
۲۴ دی ۰۱ ، ۲۳:۴۶ سروش نظیری

شما خیلی پخته و آرام می‌نویسید‌ اما این حد از آرامش کمی هم محافظه‌کارانه است که انگار ویژگی سی‌سالگی آدم‌هاست‌...

پاسخ:
ممنون از توجهتون. 
مرسی که تغییرات درونیم رو بهم گوشزد کردین. خوشحالم.
سی‌سالگی برای من پایان خیلی از بی‌قراریا و پذیرش خودم بود. شاید یه دلیل همین آرامشی که در قلمم هست همینه.
۲۲ دی ۰۱ ، ۱۶:۲۳ شاگرد خیاط

محافظه کاری نیست

شیرین تر شدی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی