آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

درس خوندن پشت فرمون

سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۱:۱۰ ق.ظ

فکر می‌کنم ترم ۶ کارشناسی بودم و موقع امتحانات خرداد ماه بود. امتحانِ روش تحقیق داشتم، یه جزوه‌ی پر از نکته بود. گمونم امتحان ساعت یک ظهر بود، چون اون آفتاب مطبوع و خوش حس رو خوب به یاد دارم. پشت فرمون بودم و داشتم می‌رفتم به سمت دانشگاه، یه کمی ترافیک بود و من برای اولین و (شاید) آخرین بار از فرصتِ موندن پشت ترافیک استفاده می‌کردم و جزوه‌م رو ورق می‌زدم و نکات رو مرور می‌کردم. 

خیلی گفته می‌شه «خب که چی؟ تهش چی شد؟ اون همه درس خوندن و استرس داشتن ارزش داشت؟» من می‌گم آره، چون همیشه نباید به ته همه چیز فکر کنیم و بشینیم درباره‌ش تعبیر و تفسیر کنیم و حکم صادر کنیم. همون عملِ غیرمتعارف پشت فرمون درس خوندن و اون آفتاب دلنشینی که داشت اومدن تابستون رو مژده می‌داد برام تجربه‌ی بامعنا و ارزشمندی بود. من اون لحظه رو دوست داشتم و از به یاد آوردنش مشعوف می‌شم. اصلا شاید «تهش» همینه. همون حس شعف.

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶
حدیث ملاحسینی

نظرات  (۵)

کارشناسی چه رشته ای و ارشد و بعدش چی بودین؟

پاسخ:
جامعه‌شناسی و بعد مطالعات فرهنگی.

حتی به من که فقط خواننده ام حس خوبی داد.

پاسخ:
سپاس از توجهت.
۲۷ مهر ۰۱ ، ۰۲:۲۵ ترومن ❤️✔️

و این وسط من که نمیدونم شعف یعنی چی و باید از اینترنت جستجو بگیرم 😀 تحقیق کردم چقدر جالب حلال زاده ام انگار خدارو شکر 😁 چیه میگن تا اسمش میاد مثل جن ظاهر میشه از اونا منظورم هست احتمالا 😜 اصلا همچین چیزی هم میگن یا من از خودم ساختم ؟ 😯

پاسخ:
چه خوب که باعث شدم با واژه‌ی جدیدی آشنا بشی :)
درسته، کسی که اسمش میاد و بلافاصله ظاهر می‌شه می‌گن حلال‌زاده‌س :)

تهش؟ بهتر از این که یک شخص اجوکیتد شدی و تحصیلکرده و روشنفکر؟

تهش که کلی علم یاد گرفتی و ذهنت رو باز کردی . میدونی همه چیز از نظر مردم پوله! و زور میزنن کاری کنن که موفقیتی که کسب کردی رو زیر سوال ببرن . که بگن هیچی نشدی

در حالی که کلی چیز یاد گرفتی . اصلا به قول خودت ! شاید تهش اصن همون حس شعف و لذتیه که داشتی ..

پاسخ:
کاملا باهات موافقم و راضیم از تصمیماتم :)
۲۶ مهر ۰۱ ، ۰۸:۱۷ ماه توت‌فرنگی

خیلی‌ها به منم میگن واس چی رفتی دانشگاه؟ ته‌ش چی شد؟ ولی به نظرم اگر نمی‌رفتم حسرت نرفتنش رو می‌خوردم و می‌گفتم اگر می‌رفتم ال می‌شد و بل می‌شد. پس بهتر که رفتم و حداقل تجربه‌ش برام موند.

پاسخ:
خوبه. هر کاری کردیم توی اون مقطع زمانی حتما درست بوده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی