آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

طرح یک مسئله (۲)

شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵ ب.ظ

با فراگیر شدن دیتینگ اپ‌ها یا همون اپلیکیشن‌های همسریابی چند سوال اساسی مطرح می‌شه:

۱- وقتی یار مورد نظر رو یافتیم و خوش و خرم وارد رابطه‌ی عاشقانه شدیم، آیا باید طرف مقابل رو مجبور کنیم که اپلیکیشن رو برای همیشه پاک کنه؟

۲- در صورتی که چنین اجبار و فشاری رو به طرف مقابل نیاوردیم، اگر او همچنان در این دیتینگ‌ اپ‌ها فعالیت کنه و گوشه چشمی هم به دیگران داشته باشه چی؟

۳- آیا می‌توان به طرف مقابل این اجازه و حق رو داد که همچنان به «جست و جوی عاشقانه‌ی» خود ادامه بده و در صورتی که مورد بهتری پیدا کرد رابطه‌ی فعلی رو ترک کنه و به آن دیگری بپیونده؟

۴- آیا اصلاً «عاقلانه» هست که آدم اپلیکیشن رو پاک کنه و سایر کیس‌ها رو، که می‌تونست در نیمکت ذخیره نگه داره، فاکتور بگیره؟

۵- آیا رابطه‌ای که با دیتینگ اپ‌ شروع می‌شه به احتمال زیاد هم در دیتینگ اپ به پایان می‌رسه؟‌ اون هم یک پایان باز؟

حدیث ملاحسینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۱
حدیث ملاحسینی

نظرات  (۳)

چند قرار اول فقط برای آشنایی است و در این مدت عرف بر این است که آشنایی با چند نفر همزمان مجاز است. بعد از یک مدت ( چند هفته یا یکی دو ماه) اگر طرفین از همدیگر خوششان آمد، با هم حرف می‌زنند در مورد اینکه آیا میخواهند به طور جدی و با یک هدف مشخص به آشنایی ادامه بدهند یا خیر. اگر تصمیم به آشنایی جدی گرفتند و وارد رابطه شدند، رابطه با آدم‌های دیگر را قطع می‌کنند و اپلکیشن را هم حذف می‌کنند. 

البته این روال معمولش است. ولی خب هر آدم طبع خاص خودش را دارد. بسیاری اوقات بعد از همان قرار اول طوری مجذوب هم می‌شوند که اپلکیشن بعد از همان قرار اول حذف میشود. گاهی اوقات ماه‌ها طول می‌کشد تا به طور جدی وارد رابطه شوند و رابطه با دیگران را قطع کنند. مثل تمام رابطه‌های دیگر دنیا، مهم فقط شفافیت و گفتگوی سالم در مورد توقعات همدیگر است. 

آشنایی آنلاین هنوز خیلی در بعضی فرهنگ‌ها جاافتاده نیست و مردم نسبت بهش گارد دارند، ولی ذاتا چیز بدی نیست. قوانینش تقریبا با آشنایی‌های دیگه یکسان است. 

به امید اینکه یک روزی هیچکس در دنیا تنها نباشه :)

 

 

 

پاسخ:
مثل خیلی از چیزهای دیگه در زندگی خیلی بستگی به شانس داره و شانس هم مجموعه‌ای از افکار و اعمال و شخصیت ما هست...

فاتحه این رابطه رو بخون

آدم عاقل تو نت دنبال همسر نمی گرده!

پاسخ:
شاید حق با شماست.
۱۱ شهریور ۰۲ ، ۲۳:۵۳ .. ــاوقــ ـــاتـــ ..

همون گزینه ۵ جواب کامل گره ذهنی شماست و نتیجه گیری درست.

پاسخ:
احتمالا همینطوره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی