آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

اولین‌ها

دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ

باید بدانیم و قبول کنیم که لزوماً "اولین‌ها" (اولین عشق، اولین رابطه، اولین مواجهه، اولین شغل، اولین خونه، اولین پول و...) بهترین، مقدس‌ترین، عزیزترین، بی‌عیب و نقص‌ترین و درست‌ترین‌ها نیستند. ای بسا خیلی آدم‌ها سر همین "اولین‌ها" و تصورات پوچ و سانتیمانتالیسم بی‌خود تمام دودمان و زندگیشون رو به باد دادن.

حدیث ملاحسینی 

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۱

نظرات  (۳)

تقدم و تاخر تاثیری در میزان خوشبختی و خوبی نداره.

پاسخ:
درسته. اما معمولاً برخی آدما یه جور احساس‌گرایی بی‌اساس نسبت به اولین تجارب دارن.

منم یکی از همین آدم‌هایی بودم که بابت ابن تصور رنج زیادی به خودم تحمیل کردم و فکر می‌کنم باید تحمل می‌کردم تا درس بگیرم.

پاسخ:
درس گرفتن در قبال چیزایی ارزش داره که باعث رشد آدم بشه، نه انحطاط.
به نظر من به عنوان مثال وقت گذاشتن برای یک آدم اشتباه و رابطه‌ی غلط هیچ دستاوردی برای آدم نداره و تهش تباهیه.

و گمان می‌کنم تقریبن همه‌مون زخم‌خورده‌ی یکی از این «اولین‌ها» هستیم.

پاسخ:
به احتمال زیاد. فقط عمق زخم‌های هر کی فرق می‌کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی