آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

دوست داشتن در یک روز برفی

دوشنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۱:۵۲ ق.ظ

امروز برف زیبایی باریده بود. قدم زنان رفتم تا کتابفروشی محبوب محله. مشغول نگاه کردن و گشتن بودم که پسر ۱۹- ۲۰ ساله‌ای وارد شد و از فروشنده برای خرید کتاب کمک خواست. گفت برای کسی می‌خوام کتاب بخرم و امکانش هست که کمکم کنید؟ فروشنده پرسید سلیقه‌ش رو می‌دونید؟ گفت نه اصلاً، با سلیقه‌ی خودم می‌خوام براش بگیرم. پرسید خب در چه حیطه‌ای می‌خواید باشه؟ رمان باشه؟‌ روان‌شناسی باشه؟ پسره با حالت تردید جواب داد که رمان باشه بهتره، می‌خوام چیزی باشه که باهاش بتونم بهش بفهمونم دوستش دارم. اینو که شنیدم پیش خودم ذوق کردم. در آنِ واحد هم خودم رو جای اون پسر گذاشتم و هم جای دختری که قرار بود بهش ابراز علاقه بشه. هیجان و دل‌نگرانی پسر و غافلگیری و خوشحالی احتمالی دختر رو حس کردم و لبخندم رو نتونستم پنهان کنم. پسر نیم‌نگاهی به من کرد و گمانم لبخند منو دید. فروشنده اول از همه کتاب «شب‌های روشن» داستایوفسکی رو بهش معرفی کرد، معرفی‌ای که ذوق‌زدگی من رو دو برابر کرد. 

با همون حال خوش از کتابفروشی اومدم بیرون و تو دلم از اون پسر بابت این که کسی رو دوست داره تشکر کردم. آدمی که حس دوست داشتن رو در وجودش حمل می‌کنه بی‌شک جای تقدیر و تحسین داره و بی‌شک، زنده باد زندگی...

حدیث ملاحسینی

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۲۴

نظرات  (۲)

۲۷ بهمن ۰۱ ، ۱۷:۴۶ علیرضا اخلاقی

من بودم کتاب "چراغ ها را من خاموش می کنم" زویا پیرزاد رو بهش معرفی می کردم تا با مصائب کاپل آینده اش آشنا تر باشه یه جور تشویق به همذات پنداری. 

به نظرم اینطوری بهتره "درک متقابل" شاید در جاهایی بیشتر از دوستت دارم ها و دوست داشته شدن، اهمیت پیدا می کند.

پاسخ:
درک متقابل پله‌ی بعدیه. ولی مسئله مهم و خطیریه.

قشنگ بود

ولی ۱ چراغ سبز بیشتر نمیدم.

چون یاد خودم افتادم که برا نشونه ی دوست داشتن خانوم اولی یه فیلم بهش معرفی کردم و هیچ وقت ندید. و وقتی ۳ سال بعد یه آقای دیگه اون فیلم‌رو بهش معرفی کرد و دید و کلی ازش تعریف کرد خیلی لجم درومد.

از لجم دو سال بعدش که خانوم اولی بهم فیلم معرفی کرد ندیدم. حتی فیلمی که رو لپتاپم ریخت رو هم ندیدم. حتی یاد خودم نگه نداشتم اسم فیلما چی بود که بخوام الان تو لپتاپم سرچ کنم ببینمشون.

بعضی دوست داشتنا اشتباهه. هرچند ابراز دوست داشتن همیشه درسته و همیشه موافقشم. حتی اگه خود دوست داشتن اشتباه باشه.

پاسخ:
نفس دوست داشتن همیشه مطلوب و زیباس، اما حیف که وابسته به یک انسان دیگه‌س... که گاه این معشوق می‌تونه عالی باشه و گاهی هم عوضی. اینه تبدیل به قمار می‌کنه اصل داستان رو.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی