آمَد و شُد

آمَد و شُد

علاقه‌مند به علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، فلسفه و ادبیات.
ساکن تهران و سرگردان در سایر سرزمین‌ها.
در تلاش برای دیدن و شنیدن هرچه بیشتر.

لطفا نسخه نپیچید

پنجشنبه, ۸ دی ۱۴۰۱، ۰۷:۳۹ ب.ظ

عده‌ای در قالب دوست ممکنه به شما توصیه‌های ایرادگیرانه‌ای بکنن که چرا سبک زندگیتون رو تغییر نمی‌دین و چرا فلان کارو نمی‌کنین و از این دست صحبت‌ها.

اما واقعیت امر اینه که این دوستان در اغلب موارد صحبتاشون هیچ مبنایی نداره و حرف مفته؛ چون اگر یه نیم‌نگاهی به خودشون و زندگیشون بندازید می‌بینید که سرتا پاشون مشکل و گرفتاریه و هزار جور عقده دارن و اونوقت نشستن از شما دارن خُرده می‌گیرن.

شرایط زندگی هرکس و روحیات و خلقیات هر آدمی با دیگری فرق داره. قرار نیست همه یک راه رو در زندگی پیش بگیرن و شکل روابطشون یه جور باشه. متاسفانه این دست از افراد اینو نمی‌فهمن و بازم به طرز خودپسندانه‌ای خودشون رو مثال می‌زنن و می‌گن بیاین مثل ما زندگی کنین. درحالی که اگر دقت کنید متوجه می‌شید که این‌ها خیلی جاها بنا به دلایلی مجبور بودن که این راه رو برن توی زندگیشون.

این که یکی با خانواده زندگی می‌کنه هیچ اشکالی نداره و الزاما یه ضعف نیست. 

این که یکی تنها زندگی می‌کنه هم هیچ اشکالی نداره، اما الزاما نشونه‌ی قدرت نیست.

این که یکی ارتباطاتش گسترده‌تره و آدمای با طبقات اجتماعی مختلف رو دیده الزاما آدم بهتری نیست.

این که یکی ارتباطاتش کمتر بوده و آدمای گزیده‌تری رو باهاش مراوده داشته هم الزاما آدم عقب‌افتاده‌ای نیست. 

هرکدوم از این سبک زندگیا تجربیات به خصوص خودش رو داره و هیچکدوم هم کامل‌تر و بهتر از دیگری نیستن. 

پس لطفا نسخه نپیچید، ممنون. 

 

حدیث ملاحسینی 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۰۸
حدیث ملاحسینی

زندگی

نسخه پیچیدن

نظرات  (۲)

۰۸ دی ۰۱ ، ۲۱:۱۲ سیاه مست

خطاب به دوستتون

اگه فضولی نباشه

چاکریم

کارت بوی خدا میداد

با سلام

من بهش میگم فضولی!

مردمان ما عادت دارن توی کار هم و زندگی هم فضولی کنن!

هرکسی هر جوری که دوست داره می تونه زندگی کنه، حتی آزادی و نوع پوشش هم اختیاریه!

اینکه کسی چه جوری زندگی می کنه واقعا به کسی هیچ ارتباطی نداره

من به آدمها احترام میذارم و توی کار کسی دخالت نمی کنم و دوست هم ندارم کسی توی کار من دخالت کنه!

ولی مردم تا بهم میرسن میگن چرا ازدواج نمی کنی؟ چرا با ماشین نمیری و بیای!

چرا اینکارو نمی کنی و اونکارو می کنی!

هرچند جواب این سوالها راحته ولی خب نمیشه به همه گفت به تو چه مربوطه! فقط میشه سکوت کرد!

برای من فرقی نمی کنه کسی پولدار باشه و یا فقیر و معتاد و زشت باشه

طرز برخوردم با همه یه جوریه!

یه بار یه پسره که مواد می کشید و زباله جمع می کرد حدود نیم ساعت با من پیاده روی کرد و برام حرف زد!

قبل خداحافظی گفت از اینکه با من راه رفتی خجالت نکشیدی؟

گفتم نه!

گفت ولی مردم از من میترسن و نزدیکم نمیشن!

گفتم من رفتار و گفتار بقیه برام مهم نیست!

تنها چیزی که برام مهمه اینکه تو هم سالم زندگی کنی

تو هم شاد زندگی کنی

تو هم دندونهات خراب نشده باشه

تو هم غذا واسه خوردن و جا واسه خوابیدن داشته باشی

این چیزا منو ناراحت می کنه نه اینکه مردم در مورد کار من چی فکر می کنن!

حتی اون روز حس می کردم مردم فکر می کنن من مواد فروش هستم یا همون ساقی هستم!

چون براشون قابل فهم نبود چرا من با کسی راه میرم که شبیه بقیه نیست!

خیلی ناراحت شدم

همه دندوناش خداب شده بود

لباسهاش همه کثیف بودن

یه گونی دستش بود و یه چاقو توی جیبش

می گفت بارها خواستم خودکشی کنم!

اون روز انقد باهاش حرف زدم که تو هم مثل برادر کوچیک من هستی

و دوست دارم مواد نکشی

دوست دارم خوشبخت زندگی کنی

تا نزدیک گریه کردن رفت

خوشحال بودم همکلام یک انسان شدم

حالا معتاد بودنش برام مهم نبود

فقط اونم مثل من و مثل بقیه

یک انسان بود!

پاسخ:
خیلی حرص دراره که آدما توقع دارن با افرادی که متفاوت هستن دوستی نکنیم. چندین بار بابت این مسئله شماتت شدم، گاهی هم با خودم فکر کردم که شاید من دارم اشتباه می‌کنم. اما فهمیدم که اونا کلیشه‌ای فکر می‌کنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی